Content on this page requires a newer version of Adobe Flash Player.

Get Adobe Flash player

bezkaloriia

Kliknij w nutki aby dowiedzieć się co nowego o mnie w mediach.


KRÓTKO O DIECIE

Proszę pamiętać o tym, że odchudzanie (każdym sposobem) jest jak huragan przechodzący przez organizm człowieka. Zadaniem lekarza prowadzącego pacjenta przez taką burzę metaboliczną jest spowodowanie, aby ten proces przebiegał w miarę łagodnie.

Trzeba jeść zdrowo, aby mieć prawidłowy metabolizm. Chudnięcie przy obecnej nadwadze lub otyłości jest efektem „naprawiania się” metabolizmu. Dla pacjenta ważniejsze jest zmniejszenie wagi ciała (efekt estetyczny). Dla lekarza - prawidłowy metabolizm. Istotne jest to, aby zarówno pacjent, jak i jego lekarz osiągnęli swój cel, najlepiej jednym i w dodatku smacznym sposobem.

Prawie każda dieta zmniejszająca masę ciała (dieta redukcyjna) niesie ze sobą ryzyko wystąpienia różnych niepożądanych objawów, ponieważ nie dostarczamy organizmowi niezbędnych ilości soli mineralnych oraz witamin. Na ogół wynika to z niestosowania się do zaleceń diety lub z jej złej „konstrukcji”. Często podczas kuracji odchudzającej dochodzi do osłabienia struktury kości i stawów oraz do pogorszenia się stanu zębów. Wiele osób skarży się na bóle głowy, osłabienie fizyczne, zaparcia, biegunki, zaburzenia koncentracji oraz pamięci. Dlatego też podczas odchudzania należy konsultować się ze swoim lekarzem przynajmniej jeden raz w miesiącu.

Dieta polega na pewnym ograniczeniu ilości spożywanych węglowodanów (cukrów) przy zachowaniu rozsądnych ilości białka i tłuszczu.

Dieta ma trzy fazy:

  • pierwsza faza – szybkie chudnięcie - jest najbardziej rygorystyczna, trwa 7 dni;
  • druga faza – powolne chudnięcie - jest mniej rygorystyczna, trwa dłużej, i powoduje utrwalenie poprawnych nawyków żywieniowych;
  • trzecia faza – utrzymanie wagi – stan normalnego odżywiania.

Pierwsza zasada zdrowego odżywiania to:

Nie głoduję.

Nie głoduję, to znaczy, że unikam uczucia głodu - gdy w ciągu dnia, między głównymi posiłkami czuję, że za chwilę powinienem coś zjeść, to szukam czegoś zdrowego do przekąszenia. Dlatego dobrze jest nosić ze sobą niewielki, aczkolwiek treściwy posiłek, np. orzechy. Jeżeli uczucie głodu najdzie nas późno wieczorem, wtedy należy zjeść coś „lekkiego”. Stosując „DIETĘ BEZ WYRZECZEŃ” można jeść po godzinie 18:00 i schudnąć.

Dlaczego nie powinno się głodować (poza zaplanowaną głodówką leczniczą)? Dlatego że podczas głodowania:

  • organizm spala białko, co nie jest wskazane (utrata masy mięśniowej),

  • można doprowadzić do znacznego spadku stężenia cukru we krwi, co z kolei może skończyć się zasłabnięciem, upadkiem, urazem a nawet (o zgrozo) wypadkiem komunikacyjnym,

  • wytwarza się w człowieku przymus nagłego zjedzenia czegokolwiek (baton, czy inne byle co) i w dodatku bardzo szybko (łykanie zamiast żucia pokarmu) i niestety bardzo dużo (a miałem się odchudzić),

  • po takim napadzie jedzenia na chwilę wzrasta stężenie cukru we krwi, po czym szybko opada i sytuacja się powtarza.

Strona domowa Szukaj Kontakt Wydawnictwo Zdrowy styl Otyłość Strona domowa mail link up